Problem z wymianą oleju w ASO

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fokus40
    Classic
    • 2012
    • 19

    Problem z wymianą oleju w ASO

    Oby się dobrze sprawowała
    Zamieszczone przez Gnusma
    muszę poszukac jakiegoś machera który podłączy to ustrojstwo tak aby świeciło
    żaden problem, ja osobiście nie zdążyłem, tego zrobić, chociaż stoi octavka pod domem :diabelski_usmiech
  • karuzel
    Ambiente
    • 2011
    • 210

    #2
    Może nie do końca na temat ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi, a tutaj znajdę fachowców. Rozpocznę od tego, że sprawa dotyczy passata b6. W dniu dzisiejszym wymieniałem olej, zakupiłem Mobil 1 5W30. .W zakładzie nie robili tego przez korek spustowy tylko za pomocą kompresora ( widziałem przez szybę z pewnej odległości). Następnie wlał nowy olej i co chwilę sprawdzał bagnet (nieźle się przy tym wkurzał, patrzył pod światło z różnych stron itp.)zdziwiło mnie to że potem ponownie coś rzeźbił tym kompresorem. Mało tego jego kolega zabrał na chwilę moją bańkę i po chwili przyniósł z powrotem. Mam pytanie, czy jest możliwy scenariusz, że wlał z mojej bańki trochę oleju, a resztę wtłoczył kompresorem, którym wyciągał olej wcześniej (czy kompresor ma taką możliwość?). Na zadane pytanie przy płaceniu za usługę stwierdził, że po zalaniu nowym olejem w okolicy filtra wybija jeszcze trochę starego oleju i dlatego drugi raz użył kompresora, a kolega z moją bańką poleciał spisać normy VW bo chcą wprowadzić tą markę u siebie do sprzedaży (faktycznie jak się pytałem o olej i podałem normy to jakieś miny nietęgie mieli, dlatego pojechałem do hurtowni motoryzacyjnej i przyjechałem ze swoim olejem. Nie chce mi się wierzyć, że by kombinowali za parę złotych, tym bardziej, że moja żona siedziała w samochodzie, ale te użycie kompresora po raz drugi jest zastanawiające. Do tego pierwszy raz się spotkałem z odessaniem oleju przez kompresor, a nie spuszczenie poprzez korek. Ciekawe która z metod jest dokładniejsza.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez karuzel
      Może nie do końca na temat ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi
      co to ma do rzeczy :?:
      nowy temat.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • krisoctav
        Rider
        • 2008
        • 417

        #4
        wyciągali bagnetem bo się im nie chciało brudzić rąk ja bym protestował płacę za wymianę dokładną a filtr oleju wymienili czy nie- jak zawsze maja w dupie klienta lepiej jakbyś pojechał do firmy która specjalizuje się wymianą tam od ręki by ci wymienili chyba że masz na gwarancji i musisz w serwisie

        Komentarz

        • Sebastian_M26
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1823
          • Superb II (3T4)

          #5
          Zmień warsztat i wymień dla pewności olej. Dziwię się ludziom co pozwalają na takie eksperymenty, a tak wogóle to przegląd nie polega na samej wymianie oleju.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz

          • phrix
            L&K
            • 2007
            • 1000
            • Audi
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            kolega z moją bańką poleciał spisać normy VW
            Ja pierdu co to w ASO własnych norm nie znają :roll:

            zdziwiło mnie to że potem ponownie coś rzeźbił tym kompresorem
            Prawdopodobnie ściągali z obudowy filtra stary olej, to może o nich dobrze świadczyć.

            Do tego pierwszy raz się spotkałem z odessaniem oleju przez kompresor
            Część serwisów tłumaczy się, że to jest dokładniejsza metoda. Prawda jest taka że nie chce im się ściągąć osłon, lub niekiedy boją się zerwania korka.

            Nie chce mi się wierzyć, że by kombinowali za parę złotych
            Moim zdaniem też, nie ma co panikować.
            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

            _

            Komentarz

            • wicher12
              Ambiente
              • 2008
              • 193

              #7
              Zamieszczone przez Sebastian_M26
              Zmień warsztat i wymień dla pewności olej. Dziwię się ludziom co pozwalają na takie eksperymenty, a tak wogóle to przegląd nie polega na samej wymianie oleju.
              ja na miejscu "karuzel" wymienił bym silnik i może skrzynie biegów bo może przy okazji odessali też olej ze skrzyni

              a tak na serio:

              może wlał za dużo oleju i odsysał żeby się zgadzało z poziomem na bagnecie i nie chce mi się wierzyć że ryzykował by pracę za bankę oleju i jeszcze jak go wszyscy obserwują.
              Wyciągnij bagnet, jak olej jest świeżutki to powinno go ledwo widać na bagnecie, w sensie koloru a nie poziomu.

              P.S
              ja jak parę lat temu kupiłem bankę nowego Mobila 1 gdzie jeszcze nie był nigdzie w sprzedaży to w ASO Toyoty robili zdjęcia etykiet, wszyscy macali, wąchali itd...

              Komentarz

              Pracuję...